Direkt zum Hauptbereich

Playstation 4


Allgemein

Es ist so weit - SONY stellt in New York eine "Next Gereration" Konsole vor - die PS4!
Wie wir uns alle bereits gedacht haben wird in diesem Jahr ein Konsolenfeuerwerk losgehen. Den Auftakt legt nun der Japanische Gaming-Riese hin. SONY stellte nun auf dem New Yorker Event seine neue Konsole vor und gab die technischen Details preis.   Abergläubisch scheint der japanische Technologiekonzern nicht zu sein, da die Konsole die in Japan als Unglückszahl geltende "4" trägt. Am Ende ist jedoch nicht die Nummer ausschlaggebend für den Erfolg einer Konsole, sondern drei Dinge: die Hardware, die Online-Erfahrung und natürlich die Games. Und in allen drei Bereichen will Sony mit der Playstation 4 neue Maßstäbe setzen.

Hardware [Quelle: www.njoy.de]


In Sachen Hardware-Struktur setzte Sony bei der Playstation 3 - unter anderem mit dem Cell-Prozessor - noch auf ein relativ eigenes Konzept. Für Entwickler war das eine besondere Herausforderung und führte vor allem in den ersten Lebensjahren der Konsole zu einigen weniger gut gelungenen Spiele-Umsetzung. Im Vergleich dazu ist das Innenleben der Xbox 360 stark an das eines traditionellen PCs angelehnt, was es für Entwickler wiederum verhältnismäßig leicht macht, Spiele für die Microsoft-Konsole zu entwickeln, umzusetzen und zu optimieren. Mit der Playstation 4 will Sony die Fehler der Vergangenheit nicht wiederholen und geht einen ähnlichen Weg, wie die Xbox 360: Das Innenleben der PS4 ist ähnlich aufgebaut wie ein Heim-PC. Wie Sony auf der Pressekonferenz bekannt gab, spendieren sie der neuen Playstation einen x86-64-Prozessor und acht Gigabyte GDDR5-RAM. Außerdem setzt Sony auf die sogenannte APU-Technologie (Accelerated Proccessing Unit) - kombiniert also Grafik- und Hauptprozessor, was einen ordentlichen Leistungsschub bringt. Übersetzt und einfach ausgedrückt bedeutet das: In der Playstation 4 ist ordentlich Power verbaut. Die neue Sony-Konsole muss sich also nicht hinter aktuellen PCs verstecken.

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

SNES Classic Zelda: A Link To The Past

The Legend of Zelda: A Link to the Past is a classic Super Nintendo game released in 1991. It is the third installment in the Legend of Zelda series, following The Legend of Zelda and Zelda II: The Adventure of Link. A Link to the Past is widely regarded as one of the greatest video games of all time, and for good reason. It combines a compelling storyline with challenging puzzles and action-packed gameplay. This article will delve into the world of Zelda and explore the game mechanics, plot, characters, and legacy of A Link to the Past. Game Mechanics: The gameplay in A Link to the Past is a mix of action and puzzle-solving. Players take on the role of Link, a young hero who must explore the land of Hyrule, defeat enemies, and solve puzzles to save the world from the evil Ganon. The game is played from a top-down perspective and features an overworld map that players can navigate to various locations. Link can use a variety of weapons and items, including his trusty sword, bow and arr...

Problems with Kana

Chapter 1.3: So after a so long time I finaly got the flash cards that I ordered month ago. I am learning them now to be able to read Kana more fast. This is the next step in my learning process. Next week I tell you guys about my progress in reading more fast from my japanese lection book. This cards are so nice coz there is on every card for every Kana a little picture that makes a Brain help. So whenever there is a Kana that is hard to learn coz it looks really similar to another this is really helpful. This cards are from 'White Rabbit Press' and are availible on www.whiterabbitpress.com

IOS7 on Iphone 5[s]...

IOS7 Design Study... The first thing you’ll notice is that about every inch of space on the lock screen is being used. First, let’s talk about how you unlock the device. You’ll notice in the center a circle with a lock in the center, just drag that around the circle until your device unlocks. Next, lets talk notifications. Notifications are now displayed in the center of screen (inside the unlock circle) At the top of the circle is the icon of the present notification, and underneath is the context of the notification. Lastly, let’s talk about widgets. Widgets are displayed at the bottom of the screen, there are many type of widgets (I have made 3 concept ones which will be attached at the bottom). Widgets can be interactive, or static. [Quelle: http://www.ifans.com/blog/70691/]